Aktualności

Szczytno: Uwaga na oszustów internetowych oraz fałszywe przesyłki pobraniowe – kolejne zgłoszenia w szczycieńskiej komendzie

Data publikacji 20.11.2025

Do Komendy Powiatowej Policji w Szczytnie zgłosiły się osoby, które padły ofiarą różnego rodzaju oszustw. W jednym z przypadków mieszkanka powiatu straciła pieniądze, wpłacając zaliczkę za samochód, który nigdy do niej nie trafił. Inny mieszkaniec zapłacił za przesyłkę pobraniową, która okazała się niezamówioną paczką. W obu sytuacjach oszuści wykorzystali zaufanie pokrzywdzonych i działali w sposób wzbudzający pozory wiarygodności. Apelujemy o zachowanie ostrożności i przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

W środę (19.11.2025) do Komendy Powiatowej Policji w Szczytnie zgłosiły się osoby, które padły ofiarą oszustów, którzy wykorzystali ich zaufanie oraz brak możliwości natychmiastowej weryfikacji transakcji.

Pierwsze zgłoszenie dotyczyło kobiety, która na portalu sprzedażowym znalazła ofertę sprzedaży samochodu. Na prośbę rzekomego sprzedającego wpłaciła 4 000 zł tytułem zaliczki na wskazany rachunek bankowy. Mężczyzna po otrzymaniu pieniędzy odwlekał finalizację transakcji, co skłoniło kobietę do rezygnacji z zakupu. Zaliczki jednak nie odzyskała. W wyniku oszustwa straciła 4 000 złotych.

Kolejne zgłoszenie złożył mieszkaniec powiatu, który odebrał od kuriera przesyłkę pobraniową zaadresowaną na jego żonę. Uregulował należność, przekonany, że paczka została przez nią zamówiona. Po powrocie kobiety do domu okazało się jednak, że nie zamawiała przedmiotu znajdującego się w przesyłce. W wyniku oszustwa na wysyłkę niezamówionej paczki pobraniowej, małżeństwo straciło prawie 200 zł.

Zachowajmy ostrożność!

Apelujemy o rozwagę podczas zakupów internetowych oraz przy odbiorze przesyłek. Aby zminimalizować ryzyko oszustwa:

  • Weryfikuj wiarygodność ogłoszeń oraz sprzedających – zbyt niska cena lub nacisk na szybkie wpłaty to sygnały ostrzegawcze.
  • Nie dokonuj przedpłat i zaliczek, jeśli nie masz pewności co do uczciwości sprzedawcy.
  • Ostrożnie podchodź do przesyłek pobraniowych – upewnij się, że domownik faktycznie zamówił towar, zanim uregulujesz płatność.
  • Nie udostępniaj danych osobowych i finansowych niezweryfikowanym osobom.
  • W razie wątpliwości kontaktuj się bezpośrednio z firmą, nadawcą lub sklepem, aby potwierdzić autentyczność przesyłki.

W przypadku podejrzeń próby oszustwa lub gdy staniemy się jego ofiarą, należy jak najszybciej skontaktować się z Policją. Czujność i ostrożność pozwalają uniknąć strat finansowych i chronią przed działaniem przestępców.

(as)

Powrót na górę strony