Szczytno: „Dzień Kandydata” w Gminnym Ośrodku Kultury w Rozogach
W Gminnym Ośrodku Kultury w Rozogach odbyło się informacyjne spotkanie dla kandydatów do służby w szeregach naszej formacji. Uczestnicy dowiedzieli się jak wygląda proces rekrutacyjny oraz jakie należy spełnić wymagania, aby pełnić zawód policjanta. W spotkaniu udział wziął p.o. Naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego mł. asp. Kamil Mydło, który odpowiedział na wiele pytań zainteresowanych, a także podzielił się swoimi doświadczeniami.
We wtorkowe popołudnie (20.08.2024 r.) w Gminnym Ośrodku Kultury w Rozogach odbyło się kolejne spotkanie promujące zawód policjanta, które cieszyło się dużym zainteresowaniem. Kandydaci zostali zapoznani z poszczególnymi etapami procesu rekrutacyjnego do służby w Policji oraz z wymaganiami. Uczestnicy dowiedzieli się również, jakie powinni złożyć dokumenty, aby rozpocząć rekrutację.
Podczas spotkania p.o. Naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego mł. asp. Kamil Mydło odpowiedział na pytania zainteresowanych oraz opowiedział, jak wygląda służba w szeregach Policji, opierając się na własnych doświadczeniach.
Terminy przyjęć w 2024 roku:
- 9 września
- 30 października
- 30 grudnia.
- Zgodnie z ustawą o Policji, służbę w Policji może pełnić osoba, która
-
- posiada obywatelstwo polskie,
- posiada nieposzlakowaną opinię,
- nie jest skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- korzysta z pełni praw publicznych,
- posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
- posiada zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
- daje rękojmię zachowania tajemnicy, stosownie do wymogów określonych
w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
-
Osoba ubiegająca się o przyjęcie do służby w Policji musi złożyć następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji,
- wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby,
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie i oryginały dokumentów do wglądu),
- dokumenty potwierdzające posiadane umiejętności przydatne do służby w Policji (kserokopie i oryginały dokumentów do wglądu),
- świadectwa pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służby (kserokopie i oryginały dokumentów do wglądu),
- książeczka wojskowa lub inne dokumenty potwierdzające uregulowany stosunek do służby wojskowej, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową (kserokopie i oryginały dokumentów do wglądu),
- wypełnioną ankietę bezpieczeństwa osobowego (kandydat składa w jednostce Policji wskazanej przez pracownika Sekcji Doboru i Rezerwy Kadrowej w terminie wyznaczonym w toku prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego).
(ep)